Bayram Tataristan’da nasıl geçti?

Bayram ayında eğer ki Tataristan’a gelirseniz pek yabancılık çekmiyeceksiniz. Çünkü Bayram namazı için camiler doluyor aynı zamanda tarihi ve islam açısından önemi olan Bolgar şehrine bir çok kişi ziyarete gidiyor burada dua ediyor aynı zamanda aile büyükleri ile gelerek bu tarihi mekanı ziyaret ediyorlar ve.. Tabi ki bizimde Türkiye’den misafirlerimiz vardı onlar ile bayramın birinci günü Bolgar şehrini ziyaret ettik.

Bolgar Tarihi Hakkında Daha Kapsamlı Bilgiyi Bu Linkten Bulabilirsiniz : Türklük ile İslam’ın Devlet Nezdinde Kesiştiği İlk Yer: Bolgar Şehri

Sabah 9 gibi Kazan şehrinden yola çıktık yaklaşık 3 saat süren bir yolculuğun ardından Bolgar şehrine vardık. İlk olarak Bolgar Medeniyet Müzesini ziyaret ettik daha sonra büyük Kuran’ın sergilendiği binaya giderek İslam müzesinide gezmiş olduk ve burada birşey dikkatimizi çekti Kanuni Sultan Süleyman zamanında kalan bir Kuran kopyası burada sergilenmekte. İlk olarak İslam müzesinde alt kattan başlıyorsunuz daha sonra üst kat büyük Kuran’ın sergilendiği bölüme geliyorsunuz bunda da kısa bilgi vermem gerekirse en büyük basım Kuran’ı Kerim olarak geçmekte.

Öğle yemeği için Cengizhan Restoran’a geçiyoruz burada pek çeşit yok ama yinede başka seçenek görülmediği için karnınızı doyurabilirsiniz. Bu restoran bir kompleks bir çok yeri içerisinde barındırıyor yöresel Tatar lezzetlerini test edebilirsiniz çay ve tatlılar gibi… Restoran içersinde birde ekmek müzesi var burası sizin ilginizi oldukça çekebilir çünkü lezzetli ekmekleri mevcut!.

Ve.. tabi ki Bolgar şehrinin belkide en büyüleyici yerlerinden biri olan Ak Mescid Camisini ziyaret ediyoruz. Tac Mahal’ı andıran bu cami mermer olarak yapılmış.. Görsel olarak çok başarılı yapılmış bir cami..

Artık geri dönüş vakti akşam 5 gibi çıktığımız tarihi öneme sahip Bolgar şehrinden yine 3 saatlik bir yolculuk ardına varıyoruz.